Tuesday, July 27, 2010

Merajuk budak2 vs Merajuk org dewasa


Pic nie aku amik dari facebook my sis.. caption pic nie “merajuk ker kak..” (my sis refer to her daughter).. I dunno what’s going on over there but I guess my niece tgh merajuk.. n how cute she’s just standing there … (omg I already miss her)..

Okey enough about my niece..n now I want to share my thought ‘apa beza nyer merajuk budak2 ngan merajuk org dewasa nih.’ ..

Budak2 suker merajuk coz dorang nak attention n pampered..bler dorang nak smthg like ais-krim or toyz, korang akan perasan dorang start tarik muke, konon2 kiter akan kesian .. if misi dorang x berjaya.. terpacak laa dorang berdiri kat situ dan mengeraskan diri.. korang tarik laa tgn dorang cmner pon kaki ttp melekat kat situ.. if misi still x berjaya juge, akan bergema lah seisi alam dgn suara nyaring dorang ..yer menangis laa jwb nyer. Nak x nak kiter akan pujuk.. beli smthg dgn harapan dorang akan senyap.. so bdk2 nie tau if dorang merajuk akan ader org pujuk.

Org dewasa merajuk bler kecik hati ngan kwn2 or kekasih hati..hehe korang merajuk laa cmner pon nnti korang juge yang rugi.. most of us akan kata “ada aku kisah dia merajuk pun”.. sbb bler dh umur cmni x da saper yg nk pujuk.. if dgn kekasih hati pun lama2 si dia akan give up “ah asyk merajuk jer rimas aku nk pujuk”.. haa pastu baru korang tau merajuk org dewasa nih x kemana pon sebenar nyer.. =p

p/s: aku suker merajuk..tp aku x kisah pon org x pujuk.. =D

14 comments:

  1. ada lagi satu ungkapan.."buruk benor dah tua-tua ni merajuk"

    ReplyDelete
  2. Aku paling blur kalau nk pujuk memujuk org merajuk..mmg fail disitu..hakhak

    ReplyDelete
  3. ahahha... lu kuat merajuk tak??? hoho..

    ReplyDelete
  4. Edi, haha tau x per..

    Pencacai Alim, if blur x payah pujuk.. pandai2 lah org yg merajuk tu pujuk hati sendri =D

    Hamzah, aku kuaaaaatt merajok =D

    ReplyDelete
  5. budak2 klu majuk cepat hilg majuknye klu org dewasa ooooo mak aii ssh nk kata..

    ReplyDelete
  6. hehhe..btol tu...lau org dewasa pujuk...kekasih hati sekali 2 pujokk la..then lama2 jemu jugak...be matured..ehhe

    ReplyDelete
  7. ko xkesah kalo org x pujuk??? yekerrrr...bagusnyer...hahahhahaha!

    tp kalo ade org pujuk, lagi menjadi2 merajuk tuh kan?hehe

    ReplyDelete
  8. Uruchimaru, hahaha sgt setuju.. sbb org dewasa suker peram rajuk tu lagi dasyat siap kenang2 lagi2 hehe

    HoneyBunny, kekasih hati akan jadi bosan nnti..pandailah pujuk sndri kan =p

    Jeman, "kalo ade org pujuk, lagi menjadi2 merajuk tuh kan?hehe" (aku rase nak gelak besar kat sini).. =D

    ReplyDelete
  9. hahahaha beb. ak selalu merajuk tp aku ta reti. org ta perasan aku merasuk. at the end, aku ok sndiri wahahaha ta best.!

    ak majok ni..pujuk r... :'(

    hik.hik.hik

    ReplyDelete
  10. alamak cik yuki..
    u merajuk ker??...
    aiseyy cmner nak pujuk nih hahahaha..

    ReplyDelete
  11. hahaha..gelak yer ko..
    tp time majuk..
    hahaha!!

    ReplyDelete
  12. sbb tu jd budak2 ni best..huhuu..

    ReplyDelete
  13. jeman, gelak jgn x gelak =p

    misyamisyou, tau x per.. hihihi

    ReplyDelete
  14. pegi pasar beli ikan siakap,
    aku setujud enagn ape kaw cakap

    ngee...org dewase ngajuk buruk meh

    ReplyDelete