Sunday, August 22, 2010

“Tapi.. i nak putih lagi”..



Harussss aku pergi hair salon ari nih..
Sbb aku tau 1-2 weeks before raya compem packed
So nak dapat kan treatment yang mantap dan berkesan
Baik g awal2.. x la nanti amoi yg gunting rmbut tuh
Sekejap pgg rambut korang Sekajap terkejar2 rambut lain plk..

So tgh aku belek2 magazine..
Ader g-gurl nie masuk..
Smpat aku tgk dia thro cermin..
Dia choose kerusi sblh aku.. Time rambut dia tgh cuci..
Aku terdgr laa dia borak ngan amoi ..

Ggurl : kat sini u wat facial treatment sekali kan..
Amoi : ader.. u mau ker??
Ggurl : urm.. yang injection muka nak bg putih tu ader ??
Amoi: kat sini x der punyer yang injection muka tu..
Ggurl: u pernah wat ker aunty??
(aik x kan amoi tu nk wat dia kan cina for sure laa putih terang2)
Amoi: I x pernah wat itu semua tp I pernah dgr maa..

Time nih g-gurl tu start citer pasal dia..aku dgr mcm nak bernanah telinga..
Amoi: knapa u nak wat ker?? u dh putih maa knape dh wat lagi..
Ggurl: dulu I dah pernah wat tapi I nak putih lagi..
(hah!! aku tgk muke minah nie ptih giler , nak putih byk maner lagi??..)
Ggurl: dulu I hitam.. byk acne .. dah byk I berabes duit tau nak bagi cantik ni..
kalau boleh I nak cantik lagi..

Perghh.. ayat dia x bleh blah ..
Spontan aku tersenyum kambing kat amoi thro cermin..
Amoi tu plak tersengih2 kat aku..
Aku rase amoi tu paham aper yg aku paham..

p/s: bersyukur aper yg kita miliki dan berserdehanalah dlm setiap perkara..

14 comments:

  1. erkk..suntik2 kasi putih tu tak dtgkan kesan buruk ke nanti..kang muka cair baru tau.

    tapi dia still ade effort yg bagus dlm nak cantikkan dirinya..=p

    ReplyDelete
  2. hehe i have no idea..
    tp if nak suntik kasi putih kat muka or badan kene dptkan nasihat doctor..
    coz ader my fren yg wat cmtu jgk..

    nama dh perempuan bab semangat utk cantik nie sanggup berabes duit tp x semua yer ..hehe

    ReplyDelete
  3. manusia tak pernah puas dengan apa yang dorang ada. :)

    ReplyDelete
  4. kecantikan tu sementara..bila dh tua kerepot gak kulit tu..kalu aku ada kt situ mmg setepek ah aku kasi..hakhak

    ReplyDelete
  5. haiya...itu org pun ada ka...dah putih lepak dah...heheh

    ReplyDelete
  6. ke g-gurl tuh ko kot faza?ahaha

    ReplyDelete
  7. omg for sure mmg die x sdar diri die b'pijak kat mane..nape la cik faza x wat sound efek time die ckp tu?haha..wow!fuyo!wah!btul3!...

    ReplyDelete
  8. adeke macam tuh?nak jugak.haha. ehe.:PP

    ReplyDelete
  9. Assila , thats true!!

    Pencacai, haha aku yg dgr cm nak termuntah..

    Ila, tu la pasal..

    Brutal solo, yer hehe

    Jeman, owh tidaaaakkk sama sekali..

    Ajim, i wish i could hahaha but nope..

    un pHat Lee, u nak jugak?? =D

    ReplyDelete
  10. guna je gaya tempurung kelapa..ok dah tu

    ReplyDelete
  11. aku itam rilek jer pun... asal kulit tak bermasalah, muka tak jerawat2 cukup la.... laiepun itam itu menawan kan...??

    ReplyDelete
  12. brutal solo, msc abu bakar ellah ker hehe

    sofia, exactly !!! =)

    ReplyDelete
  13. Haiya..org cmtu pun ada ka..mau putih cane lagi?cm tepung gomak?

    ReplyDelete