Sunday, December 12, 2010

perlu ker guna byk handphone ..??


baru2 nih aku hangout ngan kwn aku dan taraaaaa...
dia keluarkan 3 biji hp dr handbag

"u ader 3 hp..?? wat aper byk2?"
"keje, kwn2 & family dan kecemasan.."
"kecemasan?" (tersengih2 minah nih jwb soklan aku..)


giler kan kwn aku ader 3 hp ..
aku sebenar nyer x heran pon dia ader 3 biji hp, 6, 10 hp pon aku x heran as long she can afford it doesn't matter for me tapi.. bukan wat semak jer ker guna byk2 no phone nih?

aku yang jadi kwn dia pon pening.. nak save no maner nih? coz aku jenis yg x suker menyemakkan phone book aku dgn byk no tapi owner yg sama..

biler aku nk contact dia, aku mula panic dan pening nak sms no yg maner satu.. hello! jgn harap aku nak try and error sms semua no dia okey.. coz aku x tau maner no dia tgh ON and OFF at that time!

so maner kwn2 aku yg ader 2 no or lbeh aku akan save 1 no ajer.. if korang dpt sms aku korang bertuah eh eh silap aku bertuah coz aku sms no yg btol dan masa yg seswai ..hahaha!

p.s: lagi x suker org yg slalo tukar2 no..sigh

24 comments:

  1. haha..naseb ade 3..kalo seploh?jenuh nak save no tepon die..hihi

    ReplyDelete
  2. azhafizah,
    tau x per.. 3 pon aku dh panic :D

    ReplyDelete
  3. susah nak menten kot klo byk no.
    kene topup slalu supaya tak expired kn! ;P

    ReplyDelete
  4. die affordable utk maintain 3 hp dan topup nyer skali.. tapi yg x berkemampuan mmg ssh nak maintain ..lagi poning ader :P

    ReplyDelete
  5. setuju. entah apa gunanya hp banyak2. susahkan kita pula nak memilih nak hantar kat no mana 1

    ReplyDelete
  6. seri,
    sshkan dan semakkan otak.. since guna maxis so no maxis ajer yg disave ngeh3

    ReplyDelete
  7. hahaha..dulu waktu sekolah dulu suka lah pakai banyak2 hp ni.pastu bangga kat kawan-kawan tengok siapa pakai hp lagi banyak.

    ReplyDelete
  8. betult u...dlu ila gna byk hp..last2 1 hp ja guna...ehhehe...rimas2...

    ReplyDelete
  9. dayana,
    hahaha mentality bdk sekolah kan.. biler dh keje lagi pokai nk pakai byk2 :D

    ReplyDelete
  10. honeybunny aka ila,
    mula2 semangat kan byk hp, excited uolz .. haha tapi lama2 1 ajer yg kiter gune :P

    ReplyDelete
  11. den adaa 2hp...satuu bisnes kat mudah.com...satu peribadi....kalau xde brg nak jual kat mudah...den biar je hp tu kat ghumah....lebih dr satu hp utk tujuan peribadi...mmg nyusahkan....ahakz

    ReplyDelete
  12. well biase yg dh keje n wat business mmg gune 2 hp tapi ttp 1 jer menjadi keutamaan :P

    ReplyDelete
  13. wahh...!!! bnyk nye henpon..biase sy dgr ada dua hnspn je..stu no maxis n stu lg no celcom...tp ni len pulakk kegunaan dia..hehe..jap2 kak...nk tny hnpon uh canggih2 x..??? hehe

    ReplyDelete
  14. aunty ada byk hp tp bg org pjm..lps tu diorng x bg blik dah :(

    aunty guna num fon da dkt 8thun,x pnh tkr2..haha

    ReplyDelete
  15. kak azrina,
    hahaha bkn kalah tapi mengalahkan CEO !

    ReplyDelete
  16. syaiza,
    2 canggih 1 lagi so-so :D biase byk hp byk laa drama dlm life die ngeh3

    ReplyDelete
  17. aunty ija,
    u baik sgt laa bagi org pinjam byk2 then bleh plak dorang x pulangkan blk..

    dah 8 thn x tkr2.. waaa contoh yg baik :)

    ReplyDelete
  18. ada 2 fon..maxis ngn celcom..dlu kwn2 byk pakai no maxis..pastu sparuh beralih ke celcom. so, nak tak jimat pnya psl..amik la satu lg nombor.ngehh..

    ReplyDelete
  19. hp byk utk scandal byk.. haha.. :)

    ReplyDelete
  20. jejaka terhangat,
    hahah tau xpe..most people beli dua hp sbb nk guna dua np kan..

    ReplyDelete
  21. heidi,
    hahhaaha tetibe aku pon agree :D

    ReplyDelete
  22. nak tunjuk die byk henfon la tu..

    ReplyDelete
  23. klo kerje mmg kene 2 hphone..lagi2x yang standby on call..klo mlm2x tido phone kerje silent, phone sendri jgn silent..incase ade emergency only important person je yang tau no tu..hohoho selamat mencuba..-_-

    ReplyDelete