Wednesday, January 19, 2011

dh mule sayang pokok nih :P


Pokok nih dulu milik sis ex-colleague aku.. tp dia dh resign may last year.. dia x bwk blk skali pokok nih .. so pass few days, pokok nih located kat tmpat aku.. myb tmpat aku strategik ..x pon sbb tuan empunyer tmpt tuh ader skill jaga pokok..(x payah nak sengal puji diri sndri).. maka secara automatic nyer aku menjadi tuan empunyer pokok nih…

3 bln pastu, ader sorang staff nih tegur “faza, x siram ker?, kuning dh daun tu I tgk”.. “laaa luper la beb nk siram”.. selamber kot aku jwp sbb mmg btol2 luper.. disebabkan tmpat aku yg strategik.. maka ramailah mulut2 comel yg menegur, “faza, siramlah”.. “faza, meh laa I tlg siramkan”.. dan yg plg x tahan ”eh bertukar colour plak daun nih”.. tersengih2 aku dgr padahal rase nk hempuk jer ngan pasu pokok nih.

Lepas 1 bln mamat yg rajin tegur aku nih resign, pokok nih makin menguning.. dn tetibe aku rase kesepian dgn teguran dan sindiran.. hahahhaha maka, skill yg aku pendam selama nih aku serlah kan dgn menyiram nyer setiap hari dan menggunting dhn2 kecik bg shape uolss.. dan hasil nyer… taraaaaaaaa sile lihat pic di atas. dh cantik berimbun kan pokok nih kat meja aku… :P

p.s: thanx for teguran pakcik!!!

22 comments:

  1. dah besar pokok tue..eh pe name pokok tu faza?

    oh baru taw faza ni rajen me"landskap"kan pokok,so bolelah tolong siram 5 pasu pokok bunga kat gue cinta i ni..<--eh eh i pulak bhahaha buwekk..lariiiii...

    ReplyDelete
  2. 5? boleh2 boleh sgt... boleh blah hahhaha if ader upah i nak okey sbb air berbayar hahhaa

    ReplyDelete
  3. kat sni air free je klu u nak mandi lps siram pokok bunge pun i tak kesah faza...hi3 bhahahah

    *psst gurau je iyer*

    ReplyDelete
  4. mak aiii..xpenah jupe org tanam pokok kt dalam ofis..tinggi merimbun lak tu..dasyat betul

    ReplyDelete
  5. k.nisa,
    hahaha bak kata owner blog nih go green ok :)

    ReplyDelete
  6. ehem3 arini dah siram blm pokok tue? hi3...

    eh pe name pokok tu,dri smlm tanye xsudi jwb ke? hu3

    ReplyDelete
  7. follow & blogwalking...

    kalo free meh la jenguk belog ai..

    salam kenal!(^__^)


    dah besarla pokok awak...ai dah bawa balik pokok sbb ari tu ada kempen 5S kat opis..huhuhu

    ReplyDelete
  8. tanam pokok dlm ofis? haha

    jaga dia okey napa tak jaga kat umh ?

    ReplyDelete
  9. wah berkebun dlm ofis plak.. haha.. dah keluar buah call aku ye.. :P

    ReplyDelete
  10. hye! name pokok tu ape? nak tanam jugak la lau senang nak bela! ros suke!;)

    ReplyDelete
  11. cik bahulu oren,
    besar kannnnnnnn hahaha

    ReplyDelete
  12. kf,
    dh siram laaa..
    nama pokok tu 'untittled' hahha

    ReplyDelete
  13. hye noremy..
    thanx sggh.. nnti i ziarah blog u ok! :)

    ReplyDelete
  14. aqish,
    since asal usul nyer dr ofis sooo i letak jer kat ofis..

    utk tatapan colleagues i jgk :P

    ReplyDelete
  15. heidi,
    baiklah... !! hahaha

    p/s: smpai i resign kot x kuar2 buah :D

    ReplyDelete
  16. darkrose,
    hye.. i pon x tau nama die aper..
    i tau jage jer nama x tau :P

    ReplyDelete
  17. wah...hidup subur pokok tu..heheh

    ReplyDelete
  18. hahaha!!!
    daun bertukar kaler katanya..
    cantik juga pokok tu yg jaga :D

    ReplyDelete
  19. ehem3...salam sugeng dalu..

    fazax2*sambil gedik2 sikit*

    mouse pad......mousepad...

    meh2 dtg blog saya...ade byk design mousepad..hi3 :p

    ReplyDelete